Prima pagină > Uncategorized > Pentru că merităm

Pentru că merităm

Miercuri, 6 Octombrie 2010, 22:11 Lasă un comentariu Go to comments

Am zis azi sa mai fac o incercare si sa vad daca pot depune niste bani intr-o banca astfel incit sa nu scot mai putini decit am depus in caz ca am nevoie. Asta de bucurie c-am terminat anticipat un credit la scirboasa BCR, la care de 4 ani de zile dobinda a tot crescut in asa hal incit la jumatatea termenului aveam de plata cam tot atit cit aveam la inceputul lui, plus impins si de toata febra discutiilor despre comisioane si procese pe tema asta.

Ei bine, comisioanele sint la locul lor. CEC-ul, de exemplu, la vedere dau imensul procent de 0.15% pe an drept dobinda (impozabila!) dar au grija sa-ti tina 0.5% comision de retragere. Cu alte cuvinte, banca trebuie platita ca-ti tine banii in timp ce prostii platesc DAE cu doua cifre. La Banca Transilvania comisionul e doar de 0.4%, la altii n-am mai intrebat, e clar ca ce vreau eu (sa tin banii intr-un cont fara dobinda, banca sa se foloseasca de ei, iar cind am nevoie sa-mi dea fix banii mei inapoi) nu se poate. Le-am urat tuturor sa aiba soarta celor de la Barings.

Asta m-a dus cu gindul la combinatia care s-a vehiculat acum o luna-doua, aia cu dusul bonurilor fiscale la circa financiara pentru procentul ala de cit vrea muschiul lui boc sa-l dea bizonului. Care, evident, va trebui mai apoi sa explice fiscului de unde a facut el rost de toti banii de pe bonuri cind el munceste la negru ori face la rindului ceva evaziune fiscala de subzistenta. Ah, ca sa nu mai spun ca-l poate paste si-o combinatie de genul „ti-a returnat fiscul procentul din bonuri => nu mai primesti subventie la caldura/ajutor de somaj/pensie/salariu whatever ca iti permiti”. Hai Romania!!!

Categorii:Uncategorized
  1. florin
    Joi, 7 Octombrie 2010, 10:13 la 10:13

    Varianta pentru care am optat eu: ING CardContROL: suma e la vedere, dobanda e 4% pe an, comisionul e cel de retragere ATM (0.2%).

  2. Joi, 7 Octombrie 2010, 18:12 la 18:12

    Dorel: offtopic: spune-mi ca esti insurat si ca n-am targetat atat de gresit campaniile L’Oreal 🙂

    ontopic: fa-ti curaj si cauta si la bancile ceva mai mici. vezi ca exista si depozite fara comision la retragere. (Ma tot intreb cum de ai avut top of mind fix CEC si BT … banci care nu vor banii tai)

    florin: da, la lei suma nu scade dar tot nu e real pozitiva 🙂

  3. Joi, 7 Octombrie 2010, 21:17 la 21:17

    N-am inteles care-i treaba cu L’Orealul 🙂

    O sa caut mai departe desi mi-a cam pierit cheful. ce vreau eu e cam asa: sa depun bani cind am si sa-i scot cind vreau fara sa ma ciupeasca. Adica nu ma intereseaza depozitele la termen.

    Mi-a venit ideea cu depusul banilor si prima banca din drum la care aveam unde sa parchez a fost CEC-ul. BT e linga casa. Azi am intrebat la Unicredit (ca m-am dus sa depun rata la casa), nu se poate, Raiffeisen e linga dar o sa intreb cind o sa ma duc sa platesc asigurarile de sanatate/viata or smth. La BCR nu ma mai duc decit daca arde, sa mai torn si eu ceva banzina. Nu-mi ramine decit sa-i cheltuiesc.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

