Prima pagină > Uncategorized > Iar în anul care vine o să fie şi mai bine

Iar în anul care vine o să fie şi mai bine

Duminică, 8 Iulie 2012, 23:57 Lasă un comentariu Go to comments


Eu cred că o singură întrebare îşi are rostul după rezultatul de anul acesta de la Bacalaureat (înţeleg, din aceleaşi rezultate, că anul trecut nu s-a pus): profesorii ai căror elevi au trecut clasa (altfel nu s-ar fi putut înscrie la examen) dar au picat în masă la obiectul lor ce mai caută în învăţămînt? De exemplu cei din Ilfov:

http://www.realitatea.net/rezultate-bacalaureat-2012-ilfov-rezultate-online-cel-mai-slab-judet_962543.html

Anunțuri
  1. Mitran valentin
    Marți, 7 August 2012, 16:14 la 16:14

    „Regii asfaltului” vor sa intre in Cartea Recordurilor cu cea mai scurta autostrada construita in cea mai lunga perioada de timp.

    Probabil asta este intentia baietilor destepti din infrastructura, care au reusit o performanta record: 42 de kilometri de autostrada nefinalizati nici macar in 4 ani de zile de la inceperea lucrarilor.
    Acest record a fost posibil in conditiile in care cei 42 de km trebuiau executati de trei firme de constructie: EURO CONSTRUCT TRADING (Besciu Dan), PA&CO INTERNATIONAL (Casuneanu Costel) si SPEDITION UMB (Umbrarescu Dorinel).
    Chiar daca am trece cu vederea acest lucru nu putem sa omitem faptul ca lucrarile executate pana in prezent sunt marcate de deficiente majore care pun in pericol siguranta rutiera, asta in cazul in care se va reusi sa se circule pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti.
    Mentionam doar cateva dintre acestea, respectiv cele care vor afecta profund rezistenta autostrazii:
    – cedarea racordului dintre umplutura rampelor si capetele de pod, la toate pasajele de pe traseu, cat si la cele doua poduri peste raurile Prahova si Ialomita, lucru ce a fost posibil din cauza diferentei intre coeficientii de compactare a materialelor utilizate;
    – siroirea apei pe parapetii drumului care va provoca degradarea agregatelor din componenta structurii drumului;
    – prezenta unor cantitati de argila peste limitele admise, in agregatele utilizate, care va deforma suprafata de rulare;
    In drumul lor spre realizarea acestor performante firmele de constructie au reusit sa distruga prin supraincarcarea camioanelor si alte drumuri (judetene) care doar ce fusesera reabilitate, situatie care o regasim pe raza judetelor Prahova (DN 1– DJ 100B – deteriorari ale infrastructurii/suprastructurii aferente DJ 100B, in diferite zone de pe raza localitatilor Potigrafu, Balta Doamnei si Lacu Turcului; DN 1 – DJ 101D sau DJ 139 – DJ 101D Rafov – Buda – DC 83 – Sicrita – deteriorari in diferite zone ale urmatoarelor drumuri: DC 83, pe raza localitatilor Buda si Sicrita, DJ 139, pe raza localitatii Rafov) si Ilfov (degradarea grava a DJ 101C, banda de mers pe directia Silistea Snagovului – Gruiu fiind practic distrusa pe toata lungimea drumului, a carui reabilitare din fonduri comunitare, alocate prin Programul Operational Regional a fost finalizata in mai 2011).
    Pe de alta parte firmele romanesti au executat lucrarile se pare dupa alti parametrii decat cei din proiectul tehnic, deoarece sectorul aflat in executia EURO CONSTRUCT se pare ca este cu 30 cm mai ridicat decat tronsonul aflat in executia firmelor italiene IMPRESA PIZZAROTTI si TIRENA SCAVI, iar la km 19+500 s-ar putea sa ne trezim cu o surpriza: cele doua bucati sa nu poata fi conexate.
    Cei trei oameni de afaceri desi au promis solemn conducerii ministerului in vara anului 2011 ca pana la mijlocul lunii decembrie 2011 termina de construit impresionanta lungime (42 km) a bucatii de autostrada pe care au castigat-o in 2007, acestia nu si-au respectat angajamentul, iar prin bunavointa Ministerul Transporturilor si a conducerii CNADNR au reusit sa obtina o prelungire a termenului de executie pana la data de 15 mai 2012, insa vor fi taxati pentru aceasta perioada, lucru care cel putin pana in prezent nu avem cunostinta sa se fi pus in aplicare.
    Dar asa cum am fost invatati de conducerea CNADNR in tot ceea ce priveste aceasta autostrada probabil a fost o chestiune pur declarativa pentru a nu supara opinia publica si ne arata ca nu ii protejeaza pe cei trei oameni de afaceri.
    Totusi ca sa fim obiectivi, trebuie sa spunem ca SPEDTION UMB a pus osul la treaba si isi terminase bucata de autostrada inca din decembrie 2011, deci se poate daca exista vointa din partea constructorului (acum ramane de vazut cu cat va creste nota de plata pe care o va cere in final domnul Umbrarescu pentru ca a accelerat un pic).
    Prietenii domniei sale insa, Besciu si Casuneanu, au fost ceva mai prudenti si au considerat ca din moment ce incasasera aproape la zi sumele pentru aceste lucrari nu avea rost sa mai traga, asa ca au lucrat in dulcele stil clasic romanesc, timpul trece leafa merge, si poate ca o sa mai ceara ceva bani peste contract ca doar executia a durat mai mult decat era programat initial si au avut blocate resursele la acest proiect.
    Nu stim in tot acest timp ce a facut consultantul, firma CONSITRANS, a domnului Hanganu Eduard, care ar fi trebuit sa respecte planificarile de executie si sa puna presiune pe constructori, probabil a fost ocupat cu interviurile date la DNA pentru alte lucrari pe care le-a monitorizat cu aceeasi daruire si obiectivitate.
    Aceste lucruri nu ar fi fost posibile fara o pasivitate crasa din partea responsabililor CNADNR cu acest proiect, Epure Mircea si Chiuaru Vasile, care pentru aceste merite deosebite au fost avansati ulterior de catre sefa Companiei, Draghia Daniela. Pe primul l-a promovat director general adjunct, iar pe al doilea director de investitii.
    Atitudinea firmelor romanesti se pare ca a fost molipsitoare si pentru firmele italiene IMPRESA PIZZAROTTI si TIRENA SCAVI, care executa lucrarile de la km 0 la km 20.
    Reprezentantii acestor societati au combinat dezinteresul firmelor romanesti cu arta negocierii in materie de claim-uri pe care nimeni nu o stapaneste mai bine decat italienii, si au reusit astfel sa obtina pana in prezent un cost pe km de circa 20 milioane euro.
    Ca treaba sa fie completa si sa isi atinga target-ul impus de firmele mama din Italia au solicitat la sfarsitul anului 2011 noi sume de bani drept despagubire, chipurile, pentru intarzierile provocate de beneficiar, asa ca fratii nostri de limba de la Roma mai vor vreo 90 milioane de euro.
    Ce inseamna pentru CNADNR 90 milioane euro? Un fleac fata de cheltuielile suplimentare pe care le-au aprobat pana acum pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti.
    Putem spune ca acest proiect la sumele pe care le-a inghitit pana in prezent putea fi o autostrada suspendata si ne intrebam oare tronsonul Ploiesti-Comarnic-Brasov (care ar fi trebuit inceput primul din moment ce exista DN1 ca alternativa intre Bucuresti si Ploiesti) cat va costa?

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: